Solnedgång på industritak med solceller installerat av Wettersol

Serviceavtal: solceller till företag

Producera solel på ett tryggt och säkert sätt. Med Wettersols serviceavtal får ni support och service till en fast månadskostnad, tryggt och enkelt. Både för Wettersols kunder, och för er som köpt solceller av någon annan.

Serviceavtal: full trygghet för företagets solcellsanläggning och batteri

Anledningarna att skaffa ett serviceavtal till ert företags solcellsanläggning är många. Framförallt så erbjuder det fördelar utöver vad traditionella garantier täcker. Service och support är en av sakerna som gör Wettersol speciellt. Låt oss finnas där för er, så att ni kan känna er trygga och lägga ert fokus på annat.

Vi arbetar lokalt och finns nära våra kunder. Våra servicetekniker ger er tillgång till snabb och förstklassig support. Felsökning och diagnos gör vi på distans och om det behövs ser vi till att snabbt vara på plats. 

Teckna ett serviceavtal till ditt företag idag!

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Daniel Tadic, Affärschef på Wettersol

Daniel Tadic

Affärschef

036-333-62 91

Säljare Villa Wettersol

Kristofer Svensson

Säljare

036-336 68 16

Såhär går det till:

  1. Kontakta oss via formulär eller telefon
  2. Vi tar era uppgifter och bokar en tid för servicebesök.
  3. Vi skickar ut två servicetekniker med elektriker-behörighet som går igenom anläggningen enligt vårt gedigna kontrollprogram. Kostnad för detta är 795 kr/h per servicetekniker.
  4. Ni får en sammanställning och dokumentation på alla punkter våra tekniker gått igenom.
  5. Om det krävs förbättringsåtgärder efter servicebesöket lämnar vi ett prisförslag och ser därefter till att anläggningen är i toppskick.
  6. Efter det första servicebesöket rekommenderar vi att ni tecknar ett serviceavtal. Ni får support och service till en fast månadskostnad.

Kort och gott, luta er tillbaka och låt oss göra det tryggt och enkelt för er att äga solceller. Ni kan teckna serviceavtal även om ni köpt solceller av en annan leverantör än Wettersol.

Vanliga frågor om Wettersols serviceavtal till företag

Vad innebär servicebesök (var 18:e månad)

Vi besöker dig och gör ett servicebesök av din anläggning var 18:e månad. Våra tekniker går då igenom punkterna som står ovan.

Hur tecknar jag serviceavtal för företag?

Välj det avtal som passar dig bäst – Bas eller Premium. Kontakta sedan någon av våra säljare så hjälper vi dig vidare.

Jag har redan bra garantier på installation och produkter. Varför ska jag teckna ett serviceavtal företag?

Att du som kund till Wettersol ska ha bra och trygga garantier på dina installationer och produkter är en självklarhet för oss. Vi har alltid 5 års installationsgaranti, så om din anläggning/produkt krånglar inom detta tidspann kommer vi alltid att hjälpa dig! Service och support är en av sakerna som gör Wettersol speciellt. Ett serviceavtal erbjuder dock fördelar som går utöver vad traditionella garantier täcker.

Här är några anledningar till varför ett serviceavtal kan vara värdefullt även om du redan har bra garantier:

  1. Snabb hjälp: vi prioriterar dig och ser till att du får snabb support och bästa service oavsett fel. Vi är bara ett samtal bort för att svara på dina frågor om hur du får ut det mest av din anläggning. Våra servicetekniker är experter på hur du använder, ställer in och optimerar din utrustning. Vi finns här för dig!
  2. Rabatterade priser: även om garantier täcker vissa reparationer och utbyten, täcker de inte alltid kostnaden för arbete eller platsbesök. Ett serviceavtal ger rabatterade priser på både arbete och material, vilket sparar pengar över tid.
  3. Utökad service: vissa saker täcks inte av garantin. Ibland kan problemet vara så enkelt att wifi-uppkopplingen inte fungerar i hemmet eller att batteriet behöver optimeras. Hittar vi fel som inte omfattas av garantin, kostar det inget extra när vi gör det på distans.
  4. Underhåll ger längre livstid: garantier täcker ofta bara reparationer eller utbyten efter att ett fel har uppstått. Ett serviceavtal som omfattar regelbundna besök kan förhindra problem innan de uppstår, vilket kan förlänga livstiden på dina komponenter och minska risken för oväntade avbrott.

Vi har fastigheter på flera adresser. Räcker det med ett serviceavtal för vårt företag?

Varje avtal är kopplat till en specifik solcellsanläggning. Därför måste du ha ett serviceavtal för varje anläggningsadress.

Jag vill byta serviceavtal, när börjar det nya avtalet gälla?

Du kan närsomhelst byta avtal. Bytet och den nya avgiften börjar gälla från och med nästkommande månad. Det senast tecknade avtalets villkor gäller. Du kan alltså inte tillgodoräkna dig värdet på ett tidigare avtal om du väljer ett enklare avtal.

Kan jag teckna serviceavtal för vårt företag om jag köpt min anläggning av en annan leverantör?

Självklart kan du det! Vi kommer ut på ett platsbesök och samlar in uppgifter om din anläggning, för att kunna hjälpa dig vidare på bästa sätt.

Vilka komponenter ingår i serviceavtalet för företag?

Serviceavtalet omfattar din solcellsanläggning. Du kan även teckna ett separat serviceavtal för ditt batteri, om detta önskas. 

Avtalstid, betalning och uppsägningstid – Serviceavtal för företag

Avtalet gäller 12 månader, därefter förlängs avtalstiden automatiskt med 12 månader i taget. Avtalet skall sägas upp senast 1 månad innan avtalsperiodens utgång. Betalning faktureras årsvis. Wettersol äger rätt att säga upp avtalet med kunden om anläggningen ej uppfyller kraven specificerade i avtalet.

Bild på solceller till industritak

Teckna ett serviceavtal till ditt företag idag!

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Daniel Tadic, Affärschef på Wettersol

Daniel Tadic

Affärschef

036-333-62 91

Säljare Villa Wettersol

Kristofer Svensson

Säljare

036-336 68 16

Kontakta oss