Solceller mot en himmel

Serviceavtal

Full trygghet för din solcellsanläggning och batteri
– både för villa och företag

Vi på Wettersol erbjuder serviceavtal både till villakunder och till företagskunder. Anledningarna att skaffa ett serviceavtal är många – framförallt så erbjuder det fördelar utöver vad traditionella garantier täcker. Service och support är en av sakerna som gör Wettersol speciellt. Låt oss finnas där för er, så att ni kan känna er trygga och lägga ert fokus på annat. Läs mer nedan om hur vi kan hjälpa just er:

Vanliga frågor villakund

Hur tecknar jag serviceavtalet?

Välj det avtal som passar dig bäst, Bas, Standard eller Premium. Klicka på Prenumerera och fyll i dina kortuppgifter – & där är du klar! Efter signering får du ett välkomstmejl till din registrerade mejladress. 

För att göra det enkelt och smidigt för dig debiteras du automatiskt varje månad via ditt betalkort. Inget krångel med fakturor. Det är viktigt att du anger den adress där anläggningen är installerad för att avtalet ska kopplas till rätt solcellsanläggning.

Jag har redan bra garantier på installation och produkter. Varför ska jag teckna ett serviceavtal?

Att du som kund till Wettersol ska ha bra och trygga garantier på dina installationer och produkter är en självklarhet för oss. Vi har alltid 5 års installationsgaranti, så om din anläggning/produkt krånglar inom detta tidspann kommer vi alltid att hjälpa dig! Service och support är en av sakerna som gör Wettersol speciellt. Ett serviceavtal erbjuder dock fördelar som går utöver vad traditionella garantier täcker.

Här är några anledningar till varför ett serviceavtal kan vara värdefullt även om du redan har bra garantier:

  1. Snabb hjälp: vi prioriterar dig och ser till att du får snabb support och bästa service oavsett fel. Vi är bara ett samtal bort för att svara på dina frågor om hur du får ut det mest av din anläggning. Våra servicetekniker är experter på hur du använder, ställer in och optimerar din utrustning. Vi finns här för dig!
  2. Rabatterade priser: även om garantier täcker vissa reparationer och utbyten, täcker de inte alltid kostnaden för arbete eller platsbesök. Ett serviceavtal ger rabatterade priser på både arbete och material, vilket sparar pengar över tid.
  3. Utökad service: vissa saker täcks inte av garantin. Ibland kan problemet vara så enkelt att wifi-uppkopplingen inte fungerar i hemmet eller att batteriet behöver optimeras. Hittar vi fel som inte omfattas av garantin, kostar det inget extra när vi gör det på distans.
  4. Underhåll ger längre livstid: garantier täcker ofta bara reparationer eller utbyten efter att ett fel har uppstått. Ett serviceavtal som omfattar regelbundna besök kan förhindra problem innan de uppstår, vilket kan förlänga livstiden på dina komponenter och minska risken för oväntade avbrott.

Kan jag teckna serviceavtal om jag köpt min anläggning av en annan leverantör?

Självklart kan du det. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt måste Wettersols servicetekniker få in uppgifter om din anläggning samt få åtkomst till digital övervakning till växelriktarens portal.

För detta tillkommer en uppläggningsavgift på 895 kr

Vilka komponenter ingår i serviceavtalet?

Serviceavtalet omfattar din solcellsanläggning och batteri för lagring av egenproducerad el.

Vanliga frågor företagskund

Hur tecknar jag serviceavtal för företag?

Välj det avtal som passar dig bäst – Bas eller Premium. Kontakta sedan någon av våra säljare så hjälper vi dig vidare.

Jag har redan bra garantier på installation och produkter. Varför ska jag teckna ett serviceavtal företag?

Att du som kund till Wettersol ska ha bra och trygga garantier på dina installationer och produkter är en självklarhet för oss. Vi har alltid 5 års installationsgaranti, så om din anläggning/produkt krånglar inom detta tidspann kommer vi alltid att hjälpa dig! Service och support är en av sakerna som gör Wettersol speciellt. Ett serviceavtal erbjuder dock fördelar som går utöver vad traditionella garantier täcker.

Här är några anledningar till varför ett serviceavtal kan vara värdefullt även om du redan har bra garantier:

  1. Snabb hjälp: vi prioriterar dig och ser till att du får snabb support och bästa service oavsett fel. Vi är bara ett samtal bort för att svara på dina frågor om hur du får ut det mest av din anläggning. Våra servicetekniker är experter på hur du använder, ställer in och optimerar din utrustning. Vi finns här för dig!
  2. Rabatterade priser: även om garantier täcker vissa reparationer och utbyten, täcker de inte alltid kostnaden för arbete eller platsbesök. Ett serviceavtal ger rabatterade priser på både arbete och material, vilket sparar pengar över tid.
  3. Utökad service: vissa saker täcks inte av garantin. Ibland kan problemet vara så enkelt att wifi-uppkopplingen inte fungerar i hemmet eller att batteriet behöver optimeras. Hittar vi fel som inte omfattas av garantin, kostar det inget extra när vi gör det på distans.
  4. Underhåll ger längre livstid: garantier täcker ofta bara reparationer eller utbyten efter att ett fel har uppstått. Ett serviceavtal som omfattar regelbundna besök kan förhindra problem innan de uppstår, vilket kan förlänga livstiden på dina komponenter och minska risken för oväntade avbrott.

Kan jag teckna serviceavtal för vårt företag om jag köpt min anläggning av en annan leverantör?

Självklart kan du det! Vi kommer ut på ett platsbesök och samlar in uppgifter om din anläggning, för att kunna hjälpa dig vidare på bästa sätt.

Vilka komponenter ingår i serviceavtalet för företag?

Serviceavtalet omfattar din solcellsanläggning. Du kan även teckna ett separat serviceavtal för ditt batteri, om detta önskas. 

Kontakta oss